Pearl tilbyr kasseløsninger fra flere aktører i markedet. For å få en omnikanal løsning til å fungere sømløst, må POS løsningen integreres med ERP og andre kanaler som eHandelsplattform, elektronisk markedsføring, sosiale medier og lojalitetsprogram.
Kassepunktet er et viktig treffpunkt i kundereisen. Her må kunden selv kunne velge å skanne og betale varene selv, eller få bistand av en av de ansatte i butikken. Når kunden står klar til å betale, er det en rekke måter å skape interaksjon med dem, og digitale løsninger kan gjøre handleopplevelser enda bedre.
Hvis ditt selskap har en omnikanal strategi, er kassepunktet ett av de viktigste stedene der dine ansatte fysisk møter kunden. Før kunden kommer med de produktene hun har bestemt seg for å kjøpe, kan kundereisen ha startet på nettet, i sosiale medier eller en av de mange kanalene som brukes til å påvirke dem. Kassepunktet kan brukes til å informere kunder om tilbud og kampanjer, registrering av kundens opplysninger slik at online og offline salg slås sammen og registrering av poeng eller annen informasjon til deres lojalitetsprogram.
Varehandel er under konstant utvikling, og det finnes mange måter å identifisere og håndtere kundens data, et eksempel på dette er at bank- og kredittkort knyttes mot kundens profil, og at registreringen av kundens transaksjoner skjer automatisk. Dette skjer for eksempel når en Trumf kunde benytter et registrert kort hos en av kjedene som er med i dette samarbeidet. Et annet eksempel er Trumf sin konkurrent Coop, som bruker enten en strekkode på medlemskortet eller at du scanner strekkoden som er øverst på førstesiden i deres app.
Selvbetjeningskasser er et annet eksempel, der disse to metodene ovenfør kan benyttes, eller at kunden selv taster inn mobilnummeret sitt. Mobilnummeret vårt har nesten erstattet personnummeret, og de fleste unnlater å bytte dette fordi det er så sterkt knyttet til oss som person. Med det rette samtykket fra kunden, kan identifiseringen skje automatisk, ved å bruke en app i sammenheng med en leser i kassen som identifiserer hvem kunden er.
I fremtiden vil kassepunktet bli enda viktigere for å oppnå enten en automatisert betaling, eller for å bistå kunden med den mennesklige delen av handleopplevelsen. Amazon Go har løst dette med å koble identifiseringen av kunden når hun går inn i butikken, med videokameraer og andre sensorer som registrerer hvilke produkter hun tar med seg, og at summen på kassen automatisk blir betalt mot den betalingsleverandøren hun selv har valgt. Dette virker kanskje fjernt for mange norske butikkjeder, men det vil skjer en enorm utvikling på dette området i årene som kommer.
Ta kontakt med oss i dag, så finner vi en POS løsning som passer deres behov.