Generell informasjon
Easyinvoice@Pearl er Pearl sin standardmal for inngående fakturabehandling. Behandlingen starter med at faktuaer blir mottatt av kunden i mange ulike formater (f.eks EDI, EHF, scannet inn fra fysisk faktura) for å så bli omgjort til iDocs for å passe inn i SAP. Alle iDocs blir deretter sendt og samlet i Monitor. Monitoren er et overbygg av en tabell som henter ut all relevant informasjon for å starte workflowen. Hvordan monitoren skal benyttes må avgjøres av kunden. Noen ønsker å bruke den kun til avvikshåndtering, mens andre ønsker å bruke den til å starte flyten manuelt for å kunne ha mest mulig kontroll. Alle faktura blir delt inn i to hovedkategorier: Materialfakturaer (MM) og finansfakturaer (FI). MM-fakturaer er alle faktura som kan knyttes opp mot en innkjøpsordre, mens FI-fakturaer er da alle som ikke kan knyttes opp mot en innkjøpsordre. Basert på hvilken kategori en faktura er en del av så vil da få ulik flyt videre. Felles for de begge er at de på et tidspunkt blir sendt fra monitor og videre til My Inbox. Når en faktura kommer til denne innboksen så vil den havne i en bestemt kategori som er konfigurert basert på kundens ønsker. Regnskapsmessig så må en faktura gjennom ulike trinn før den kan bli postert, og dette foregår i innboksen. Fakturaen blir sendt gjennom ulike ledd, som er konfigurert basert på kundens orginisasjon, og havner tilslutt til en siste person som posterer fakturaen når alt stemmer.