Burger
Kontorer
Lysaker

Lysaker Torg 45
1366 Lysaker
Oslo, Norge

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

Carl Östholm
+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Fabriksgatan 1
412 50 Göteborg
Sverige

Per Bengtson
+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Malmö

Hyllie Stationstorg 31
215 32 Malmö
Sverige

Johan Linde
+46 704 444 551
johan.linde@pearlgroup.se 

Helsinki

Pearl Finland Oy
Meritullinkatu 1
00170 Helsinki

Tuomas Haimi
+358 10 579 84 70
tuomas.haimi@pearlgroup.fi

Tampere

Pearl Finland Oy
Koskikatu 7 A 2
33100 Tampere

Helena Järvi
 +35810 579 8471
helena.jarvi@pearlgroup.fi

Reykjavik

Borgatún 37
105 Reykjavík 
Iceland

Ingimar Guðjón Bjarnason
+3548424332
igb@pearlgroup.is 

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

Trond Pedersen
+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20
Riga, LV-1010
Latvia

Armands Slihte
+ 37 126 539 878
armands.slihte@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

Are Gløersen
+65 915 048 94
are.gloersen@pearlgroup.no

Gdansk

Convert Group Polska Sp. z o.o.
Al. Grunwaldzka 472C, Olivia Star Building
80-309 Gdańsk

Marzena Poiret
+48 731 210 882
marzena@pearlconvert.no

Ledelsen
Carl Östholm

CEO i Pearl Group

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Bernhard Olsen

Managing Director PearlCare

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Tom Berget

CCO

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård
Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Stian Green

COO & CEO Pearl Norway

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Per Bengtson

CEO Pearl Sweden

per.bengtson@pearlgroup.se
+46 736 336 257

 

Helena Järvi

CEO Pearl Finland

helena.jarvi@pearlgroup.fi
 +35810 579 8471


Tuomas Haimi

COO Pearl Finland

tuomas.haimi@pearlgroup.fi
+358 10 579 84 70

Ingimar Guðjón Bjarnason

CEO Pearl Iceland

igb@pearlgroup.is 
+35 484 243 32

Armands Slihte

CEO Pearl Latvia

armands.slihte@pearlgroup.no
+37 126 539 878


 

Marzena Poiret

Country Director Poland

marzena@pearlconvert.no
+48 731 210 882

IT-støtte for bedrifter er en dynamisk prosess. Å vedlikeholde et system gjennom hele dets livssyklus krever engasjement, grundig planlegging og en helhetlig tilnærming. Behovene og kravene til IT-forvaltning varierer mellom ulike organisasjoner, og i dag finnes det flere metoder og rammeverk for å identifisere, planlegge, levere og evaluere IT-tjenester. Et av de mest fleksible og innflytelsesrike rammeverkene er ITIL, som består av velprøvde arbeidsmetoder for å hjelpe organisasjoner med å strukturere sin virksomhet og levere IT-tjenester på en stabil og kostnadseffektiv måte.

Målet vårt er å tilby så velfungerende systemer som mulig, slik at alles tid og energi kan heller brukes på å skape nye forretningsmuligheter. Vår Application Management-tjeneste bygger på fire ITIL-baserte tjenester som gir brukere, systemeiere og andre interessenter verktøy for diagnose, endring, forvaltning samt overlevering eller avvikling av systemer. Disse tjenestene er fleksible og kan tilpasses ulike prosjekter eller brukes gjennom hele systemets livssyklus.

Innledningsvis analyserer vi systemene, hvordan ressurser skal tildeles, og hvordan roller er fordelt. En avgjørende del her er å definere produksjons tjenestenivået og forberede for eventuell overlevering eller oppgjør.

  • Forvaltningsdiagnose
  • Identifisere konfigurasjonsobjekter
  • Kartlegge eksisterende tjenestenivåer
  • Definere tjenestenivåer
  • Definere roller og ansvar
  • Opprette en ny SLA (Service Level Agreement)
  • Opprette en overgangsplan fra prosjektet
  • Enes om tjenestenivåer
  • Enes om forpliktelser i kontrakten

Omformingen beskriver hvordan prosjektet etablerer den nye forvaltningstjenesten i organisasjonen og hos leverandøren.

  • Opprette dokumentasjon
  • Etablere tjenestemonitorering
  • Tilby opplæring
  • Evaluere tjenestenivåer
  • Vurdere arbeidsflyter
  • Implementere tjenestekontroll
  • Overføre ansvarsområder

Tjenestelevering refererer til gjennomføringen av den daglige leveransen. Denne tjenesten omfatter hele applikasjonens livssyklus og strekker seg dermed over lang tid. Det nåværende systemet er i forvaltningsmodus, hvor problemer og hendelser evalueres og kan føre til forbedringer. Økonomisk bærekraft, sikkerhet og nødvendig infrastruktur håndteres også, og gjennom rapporter kan interessenter følge tjenestens kvalitet. Tjenesteleveranse består av fire hovedtjenester:

  • Tjenesteforvaltning
  • Tjenestestøtte
  • Tjenestedegresjon
  • Tjenesteutvikling

I det siste trinnet ser vi tilbake på initieringsfasen av prosjektet, hvor overleveringsansvar ble definert i henhold til klientens ønsker. Tjenesten kan returneres, avsluttes, eller overføres til en tredjepart i overleveringsfasen.

  • Gjennomføres i prosjektform
  • Definere og avgrense omfang
  • Lage dokumentasjon
  • Identifisere mottakende roller
  • Gjennomføre opplæring
  • Overlevering til motpart

Handlingsplaner for bedre forvaltning

Systemadministrasjon har en tendens til å konsumere ressurser uten å øke den opplevde verdien eller kvaliteten. Sammen med systemeieren går vi gjennom cirka 50 målepunkter som vurderes for å evaluere hvor godt systemet administreres i dag og hvor effektivt det kan håndteres. Diagnosen tar vanligvis 1-2 uker å gjennomføre. Forvaltningsdiagnosen tilbyr betydelig støtte for å prioritere tiltak innen forvaltningen. Den kan brukes til å gjøre en grundig gjennomgang av systemet eller for å belyse spesifikke problemområder.

Vi evaluerer ulike komponenter innen følgende områder:

  • Systemstruktur
  • Dokumentert og uformell kunnskap
  • Organisasjon og prosesser

Kontakt oss

Martina 2-1

Kontaktperson

Martina Gamstedt

Head of Operations

E-post

martina@pearlgroup.se

Kontaktinformasjon