Burger
Kontorer
Lysaker

Lysaker Torg 45
1366 Lysaker
Oslo, Norge

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Sandefjord

Østre Kullerød 4
3241 Sandefjord

Stian Green
+47 920 11 808
stian.green@pearlgroup.no

Stockholm

Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 Solna 
Sweden

Carl Östholm
+46 708 31 98 02
carl.ostholm@pearlgroup.se

Göteborg

Fabriksgatan 1
412 50 Göteborg
Sverige

Per Bengtson
+46 73 633 62 57
per.bengtson@pearlgroup.se

Malmö

Hyllie Stationstorg 31
215 32 Malmö
Sverige

Johan Linde
+46 704 444 551
johan.linde@pearlgroup.se 

Helsinki

Pearl Finland Oy
Meritullinkatu 1
00170 Helsinki

Tuomas Haimi
+358 10 579 84 70
tuomas.haimi@pearlgroup.fi

Tampere

Pearl Finland Oy
Koskikatu 7 A 2
33100 Tampere

Helena Järvi
 +35810 579 8471
helena.jarvi@pearlgroup.fi

Reykjavik

Borgatún 37
105 Reykjavík 
Iceland

Ingimar Guðjón Bjarnason
+3548424332
igb@pearlgroup.is 

Kyiv

Gulliver, 1A Sportyvna Square
01023 Kyiv
Ukraina

Trond Pedersen
+47 995 07 750
trond.pedersen@pearlgroup.no

Riga

Krišjāņa Valdemāra street 21 - 20
Riga, LV-1010
Latvia

Armands Slihte
+ 37 126 539 878
armands.slihte@pearlgroup.no

Singapore

Pearl Care Singapore PTE LTD
9 Temasek Boulevard
31F Suntec Tower 2
Singapore 038989

Are Gløersen
+65 915 048 94
are.gloersen@pearlgroup.no

Gdansk

Convert Group Polska Sp. z o.o.
Al. Grunwaldzka 472C, Olivia Star Building
80-309 Gdańsk

Marzena Poiret
+48 731 210 882
marzena@pearlconvert.no

Ledelsen
Carl Östholm

CEO i Pearl Group

carl.ostholm@pearlgroup.se
+46 708 31 98 02

Bernhard Olsen

Managing Director PearlCare

bernhard.olsen@pearlgroup.no
+47 957 06 042

Tom Berget

CCO

tom.berget@pearlgroup.no
+47 932 87 712

Therese Mellegård

Managing Director ERP

therese.mellegaard@pearlgroup.no
+47 415 03 212

Trond Pedersen

Director International Operations

trond.pedersen@pearlgroup.no
+47 995 07 750

Torben Thörnberg

CFO Pearl Group

torben.thornberg@pearlgroup.se
+46 73 98 492 25

Per Bengtson

Project Director

per.bengtson@pearlgroup.se
+46 736 336 257

 

Stian Green

COO & CEO Pearl Norway

stian.green@pearlgroup.no
+47 920 11 808

Elisabet Tilly

CEO Pearl Sverige

elisabet.tilly@pearlgroup.se 
+46 73 42 71 900

 

Helena Järvi

CEO Pearl Finland

helena.jarvi@pearlgroup.fi
 +35810 579 8471


Tuomas Haimi

COO Pearl Finland

tuomas.haimi@pearlgroup.fi
+358 10 579 84 70

Ingimar Guðjón Bjarnason

CEO Pearl Iceland

igb@pearlgroup.is 
+35 484 243 32

Armands Slihte

CEO Pearl Latvia

armands.slihte@pearlgroup.no
+37 126 539 878


 

Marzena Poiret

Country Director Poland

marzena@pearlconvert.no
+48 731 210 882

Skrevet av


Pearl Group

Publisert


06.01.2021

Vær så snill, vær personlig i markedsføringen

newsItem-1279cf370908

Får du e-poster hver uke som åpenbart viser at avsenderen ikke har prøvd å finne ut noe som helst om deg?

 

I år har en rekke handelsbedrifter i Norge gått konkurs, og hele bransjen venter i frykt på at Amazon skal komme. Men bransjen lærer ingenting av hva Amazon og andre markedsledere har gjort i årevis – nettopp å bruke informasjonen de har om kundene sine for å personalisere tilbud, invitasjoner og informasjon de sender ut.


Som et eksempel; Amazon sender aldri ut spesialtilbud på sko til kunder som allerede har kjøpt på sko fra nettbutikken til full pris.

Norske detaljister sitter praktisk talt på en gullgruve av informasjon om sine kunder, men de bruker ikke innsikten. Og nå begynner det å haste. I stedet for å sette i gang å bruke de dataene de har om kundene, og sørge for at tilbudene de sender ut er relevante, risikerer de å bli overkjørt når Amazon kommer.

CEO Geir Thoresen i Pearl Group.

 

En bedre handleopplevelse

Geir Thoresen, CEO i Pearl Group og Morten Krogh-Moe, CEO i Sannsyn har samarbeidet i flere år for å gi kundene til ARK Bokhandel en god kjøpsopplevelse. Nå ønsker de å gjøre flere norske handelsbedrifter levedyktige. FOTO: Morten Brakestad.

Pearl har spisskompetanse på IT-løsninger for detaljister og er den største SAP-partneren i Norge. Nå har de investert i Sannsyn AS som er markedsleder innen automatisert personalisering i handelsnæringen. 

– Med våre felles løsninger og kompetanse kan vi bidra til økt konkurransekraft for handelsnæringen, sier Thoresen og CEO i Sannsyn, Morten Krogh-Moe.

Geir Thoresen, CEO i Pearl Group og Morten Krogh-Moe, CEO i Sannsyn har samarbeidet i flere år for å gi kundene til ARK Bokhandel en god kjøpsopplevelse. Nå ønsker de å gjøre flere norske handelsbedrifter levedyktige. FOTO: Morten Brakestad.


Forbrukeren anno 2019 forventer at leverandøren skal kjenne dem bedre enn de kjenner seg selv. Da må handelsnæringen vite hvordan de kan utnytte dataene de besitter.

 

 

– Utviklingen rundt kundeforståelse i form av personalisering er drevet frem av kraftigere og mer avansert teknologi. Personalisering innen e-handel gjør digitale flater mer relevante for den enkelte kunden og øker kundetilfredsheten, sannsynligheten for gjentatte besøk og konverteringen. Personalisering er også automatisering som i seg selv frigjør ressurser internt, sier Krogh-Moe.


Sannsyn står bak Norges mest avanserte personaliserings-implementasjon hos ARK Bokhandel. Pearl har levert netthandelsløsningene med tilhørende logistikk.

 

ARK Bokhandel – vet hvor verdien ligger

Mens bokmarkedet i Norge står på stedet hvil, har omsetningen i ARK vokst de siste årene og er landets største bokhandelkjede. ARK var tidlig ute med å satse på samspillet mellom butikk, nettbutikk og apper og å tilby kjøpsopplevelse tilpasset den enkelte kunde basert på maskinlæring. 

 

– ARK kjenner kundene. Det gjør at du opplever en tilleggsverdi og forenkler kjøpsprosessen fordi de vet hva du liker, sier Krogh-Moe.

Personaliseringen er drevet av maskinlæringsteknologi slik at e-handelsbedriften kan drive én til én kommunikasjon i sanntid, med alle sine kunder, selv om det er en million av dem.

 

Bekymret for Amazon

Amazon er forventet til Norge i 2019. – Majoriteten av Pearls kunder er innen handelsnæringen og de er, med rette, bekymret for Amazons inntreden i det norske markedet. Amazon er dyktig på personalisert handelsopplevelser og gir treffsikre anbefalinger om tilleggskjøp. De er ledende på datainnsamling – en markedsposisjon de bruker til å ekspandere til nye markeder og tjenester, sier Thoresen.


Pearl er en partner av Amazon og leverer driftsløsninger basert på deres plattform. 
– Men det vi snakker om her er kunderelasjonen, om selve kjøpsopplevelsen. Og det kan Sannsyn og Pearl hjelpe norske handelsbedrifter med slik at de er levedyktige i et marked som preges mer og mer av de store, globale aktørene, sier Thoresen.


Kontakt Pearl eller Sannsyn i dag


Pearl Group AS
CEO Geir Thoresen
m) 976 71 574 


Sannsyn AS

CEO Morten Krogh-Moe
m) 905 31 877
sannsyn.com