SAP endret nettopp Hybris navnet til C/4 HANA og vi har høye forventninger til hvordan dette vil skape en god kundereise fremover
SAP's største globale arrangement Sapphire ble holdt i Orlando i forrige uke. En av de største nyhetene var endringen på navnet til Hybris og C4C (Cloud for Customer) produktene til C/4 HANA. Alene er kanskje ikke dette de største nyhetene, men det viser hvordan SAP ønsker å differensiere de tradisjonelle ERP produktene som S/4 HANA med de produktene som påvirker kundens opplevelse (Customer Experience).
De fleste selskap følger med på endringene i det markedet de er. Våre kunder er for det meste i Retail og Grossist ledded. De vet at man må fokusere på kundeopplevelsen og ha løsningene som trenges for å differensiere fra konkurrentene med å følge "de nye reglene" innen markedsføring og eHandel.
"De nye reglene"
Først og fremst trenger selskapet ditt å ha et helhetlig syn på kundereisen. Hvor kundens reise starter, er forskjellig for hvert individ eller virksomhet som ønsker å kjøpe deres produkter eller tjenester. Her kommer omnikanal strategien inn, og C/4 HANA porteføljen vil gjøre det mulig for ditt selskap å håndtere henvendelser og interaksjoner fra deres kunder i alle kanaler. Generelt må en retailer som henvender seg til konsumenter håndtere 15 ulike kanaler, noe som gjør selv den mest erfarne markedsfører svimmel.
C/4 HANA vil håndtere all markedsplanlegging og utførelse av kampanjer. Hvis du ønsker at dette skal skje automatisk, slik at kampanjene skreddersys til ulike segmenter, vet vi at inntil en tredjedel av salget på nettsidene deres kan genereres uten mennesklig håndtering. Selvsagt beror dette på hva du selger og til hvem, men Pearl vet hvordan vi kan få dette til å fungere i praksis.
Kundene er vant til å sammenligne dine tilbud med konkurrentene, og de er mindre lojale. C/4 HANA kan hjelpe din organisasjon å bygge et lojalitetsprogram som forhåpentligvis ikke er helt avhengig av å gi rabatter. Rabatter er en måte å tiltrekke seg kunder, men du ønsker helst å få kundegrupperinger som er lojale fordi det du tilbyr gjennom markedsføringen er relevant.
All data dere samler i denne prosessen må håndteres i henhold til GDPR lovgivningen. Dette er kanskje en hodepine allerede, ikke nødvendigvis det å følge regelverket, men å ha god nok kontroll på kundenes data når dere håndterer så mange kanaler.
Kort fortalt så består C/4 HANA av Marketing, Commerce, Sales, Service og Customer Data Cloud tjenester. Mye er likt enn så lenge, og vi forventer at SAP kommer til å fortsette å utvikle produktene i porteføljen til å bli enda mer relevant for selskap som ønsker å lykkes.
Vær så snill, ta kontakt hvis ditt selskap trenger bistand til å skape en bedre kundeopplevelse.