S/4Move er Pearl Groups metodikk for å migrere fra SAP ECC til SAP S/4HANA på en smidig og effektiv måte. En effektivisering av RISE og GROW fra SAP.
Formålet med strategileveransen er å hjelpe kunden med å etablere en prosjektbegrunnelse for en eventuell migrering fra SAP ECC til SAP S/4HANA. Leveransen vil gi svar på følgende spørsmål:
Hva vil være mest hensiktsmessig for kunden basert på deres utgangspunkt? Å utføre en migrering fra SAP ECC til SAP S/4HANA eller en nyimplementering av SAP S/4HANA?
Hvilken versjon av SAP S/4HANA er relevant? SAP S/4HANA On Premise, SAP S/4HANA Private Cloud eller SAP S/4HANA Public Cloud?
Selv om SAP S/4HANA On Premise er et alternativ kan det fortsatt være relevant å installere SAP S/4HANA i skyen. Hvis SAP S/4HANA skal installeres i skyen, hvilke tilbyder er da ønsket?
Hva må gjøres av forarbeid i SAP ECC før en eventuell migrering til SAP S/4HANA?
Hvilke forretningsgevinster vil SAP S/4HANA gi?
Et konseptbevis har som formål å verifisere at en migrering fra SAP ECC til SAP S/4HANA lar seg gjennomføre. Dette er kun mulig ved å utføre en testmigrering av et sandkassemiljø, som er en kopi av produksjon, fra SAP ECC til SAP S/4HANA. Leveransen vil gi svar på følgende spørsmål:
Et konseptbevis tar som oftest 28 - 30 uker. Dette er avhengig av hvilken versjon av SAP S/4HANA det skal migreres til.
Leveransen under realisering inneholder migrering av produksjonsmiljøene utvikling, test og produksjon fra SAP ECC til SAP S/4HANA. Dette vil utføres basert på erfaringene gjort under konseptbeviset. Konseptbeviset vil også si noe om tidslinjen for selve migreringen av produksjonsmiljøene.
Etter at SAP S/4HANA er satt i produksjon og stabilisert, vil det være relevant å se videre på forbedringer knyttet til innovasjon. Dette innebærer å ta i bruk det nye brukergrensesnittet Fiori. Pearl Group har erfaring med introduksjon av Fiori som brukergrensesnitt, og flere alternativer for en smidig overgang fra eksisterende brukergrensesnitt. Fremgangsmåten vil derfor bli besluttet i samarbeid med kunden.
Har du noen spørsmål eller ønsker ytterligere informasjon? Ikke nøl med å ta kontakt.