Det har Gyldendaleide ARK bokhandel. – Kunden anno 2018 tenker ikke på om de skal i butikken eller handle på nett. De skal bare handle, ha det tilgjengelig her og nå, hele tiden, hele døgnet, alltid, sier Kjartan Dannatt i Gyldendal ASA.
Mens bokmarkedet i Norge står på stedet hvil, har omsetningen i ARK vokst de siste årene og er landets største bokhandelkjede. ARK var tidlig ute med å satse omnikanalt, altså på samspillet mellom butikk, nettbutikk og apper.
Må kunne hive seg raskt rundt
Med over 140 butikker over hele landet, nettbutikken ark.no og leseappen ARK e-bok har selskapet den mest tilgjengelige måten å kjøpe bøker på i Norge.
– I handelen er det viktig å kunne hive seg raskt rundt og agere på trender og kundebehov som dukker opp, Prosjektdirektør Konsern i Gyldendal ASA, Kjartan Dannatt.
– ARK møter den digitale revolusjonen med Pearl. Pearl ligger langt fremme på teknologi og er en effektiv og stabil driftspartner.
1 million venner
ARK jobber tett med Pearl på drift og utvikling av løsninger for eCommerce og ERP. Sammen var vi først ute med Klikk og Hent i det norske markedet, og ARK har bygget opp lojalitetsklubben ARK Venn til å bli mer enn 1 million aktive medlemmer.
Vil du også ha den sterkeste salgsmuskelen?
Omnikanal er vinnerstrategien i dagens e-handelsmarked, og visker ut skillet mellom butikk og netthandel. Det gir den sterkeste salgsmuskelen for din virksomhet.
Trenger du en samarbeidspartner har Pearl kunnskap om bransje og forvaltning av løsninger. Ta kontakt med tom.berget@pearlgroup.no