For mange bedrifter betyr digital transformasjon simpelthen å flytte teknologien fra «on premises» til nettskyen. Fordelene ved å migrere til skyen er mange: kostnadsbesparelser, fleksibilitet, mobilitet, innsikt, bedre samarbeid, umiddelbar tilgang til den nyeste programvaren, bedre katastrofegjenoppretting – for å nevne noen.
Men bare å flytte eksisterende workflows og forretningsstrategier til nye digitale kanaler er ikke nok til å drive transformative resultater. Skyen bør ikke sees på som et tillegg, den bør sees på som et grunnlag for hvordan forretningene kan gjøres mer effektivt.
For å oppnå det må du være «skysmart». Å være skysmart handler om å plassere data der de har mest verdi og der de er mest tilgjengelige og brukbare. Det handler om å se skyen som ditt nye «forretningsområde» der konvergerte teknologier støtter din nye arbeidsplass og arbeidsmåter.
Her er noen av hovedpunktene enhver bedrift som ønsker å være skysmart bør være bevisst på:
Anerkjenn skyen som din virksomhets nye hjem
Å flytte til skyen er ikke bare en ny investering i teknologi. Skyen bør sees på som det nye grunnlaget for hvordan dere jobber. Det bør transformere praktisk talt alle aspekter av en organisasjon, skape nye måter å jobbe på og frigjøre nytt forretningspotensial. Det nye potensialet kommer fra å omfavne automatisering og innovative teknologier som maskinlæring, og fra å kunne skape nye relasjoner og utvikle dine egne løsninger i skyen.
Bruk automatisering for å drive og skalere prosessendring
Ved å drive automatisering av skyinfrastrukturen kan bedrifter bygge robusthet i systemene sine. Sikkerhet og tilgang kan automatiseres, slik at klienter og tredjeparter får selvbetjent tilgang til verktøy, informasjon og tjenester. Dette kan igjen akselerere samarbeid og partnerskap.
Sørg for at flyttingen til skyen gir deg smidighet
Skyen gir bedrifter muligheten til å koble intern kapasitet med eksterne partnere, og til å handle mer fleksibelt og responsivt. Dette gjør det mulig for en virksomhet å innovere raskere og reagere raskt på nye markedsmuligheter. Et skybasert selskap har smidighet til både intern tilpasning og til tilpasning med partnere man kobler seg til i skyen.
Skyen må gjøre det mulig for deg å unytte potensialet til dataene dine
Flytting til skyen gjør det mulig for bedrifter å revidere hele datastrategien: Å integrere alle dataene til smart skylagring, automatisere hele datareisen, bruke avansert analyse for å få viktig innsikt og bruke maskinlæring for å identifisere viktige trender og muligheter.